Alustavat kilpailuohjeet

AVOIN KANSALLINEN SUUNNISTUSKILPAILU KEMIÖNSAARELLA 21.5.2023

KILPAILUOHJEITA JA YLEISINFORMAATIOTA

Järjestävä seura: Kimito Sportförening r.y.

Johtavat toimihenkilöt

Kartoittaja: Jussi Silvennoinen

Kilpailunjohtaja: Mårten Lindroos

Ratamestariryhmän johtaja: Anders Nordell

Pääratamestari: Markku Vesalainen

Valvoja: Markku Sipponen, Paimion Rasti

Tiedottaja: Göran Eriksson, nordvik@kitnet.fi, puh. 040 5454 034.

Tuomarineuvosto nimetään myöhemmin.

Säännöt

Kilpailussa noudatetaan Suomen Suunnistusliiton (SSL) sääntöja sekä järjestäjienantamia ohjeita.

Kartta

Pretex tulostekartta. A4A3, 6-värinen 4/2023, 1:10000 tai 1:7500 (H/D10RR, H/D12TR, H/D12, H/D 50-80).

Kilpailukeskus

Kilpailukeskuksena toimii Söderlångvikin kartano, os. Amos Andersonintie 2,  25870 Dragsfjärd. Kilpailukeskuksena toimiva Söderlångvikin upea kartano merenlahden poukamassa puistomaisine ympäristöineen tarjoaa kilpailulle mahtavat puitteet.

Ajo-ohje: Opastus Dragsfjärdin kirkonkylän kohdalla tieltä 183 tielle 1830, josta ajomatkaa n. 6 km. Uusi opastus Söderlångvikin kartanon alueelle.

Vaativa mutta pääsääntöisesti hyväkulkuinen kilpailumaasto on kalliopohjainen ja edustaa tyypillistä vaihtelevaa saaristomaastoa.

Ratojen pituudet

Sääntömääräiset pitkät matkat. Sarjakohtaiset matkat ilmoitetaan erikseen.

Kilpailunumerot

Kilpailijat eivät käytä kilpailunumeroita

Lähdöt

Kilpailussa on kolme lähtöpaikkaa, jotka sijaitsevat lähekkäin ja joihin kilpailukeskuksesta on matkaa n. 900 m.

Lähtö 3:        Kuntosuunnistajat

Lähtö 2:        Sarjat D10RR. H10RR. D12TR, H12TR, D12, H12, D14 ja H14.

Lähtö 1:        Kaikki muut sarjat

Kaikkiin lähtöihin sama viitoitus – tarkempi opastus kilpailukeskuksessa.

Lähtökarsintoihin kutsutaan 4 min. ennen lähtöaikaa. Emit-korttien tarkistus ja nollaus 2. karsinassa. Karttalaatikoiden viereen saa siirtyä 1 min. ennen lähtöä ja kartan saa ottaa lähtöhetkellä.

Emit-kortin numeroa ei tarkisteta lähdön yhteydessä, eikä lähdössä enää voi vaihtaa korttia. Väärällä Emit-kortilla kilpailevan suoritus hylätään.

Tarkistakaa Emit-numeronne lähtölistoilta! Mahdolliset Emit-kortin muutokset hoidetaan kilpailukeskuksen toimistolla. Lähtölistat löytyvät kilpailukeskuksesta ja lähtöpaikoilta.

RR- ja TR-sarjojen kilpailijat saavat karttansa 2 min. ennen lähtöä, ja toimitsijat opastavat tarvittaessa. RR-radan rastit on merkitty koodeilla RR1, RR2 jne. TR-siimarina käytetään yhtenäinen valkoinen viitoitusnauha.

Kuntosuunnistajat ilmoittautuvat klo 11-12  (tai niin kauan kuin karttoja riittää), ja lunastavat karttansa info-pisteestä. Kilpailija antaa nimensä ja Emit-numeronsa lisäksi myös puhelinnumeronsa mahdollista jälkiseurantaa varten. Osallistumismaksu on 16 €, alle 18-vuotiaille 10 €.  Vain käteismaksu.

Rastimääritteet

Rastimääritteet on painettu kartoille. Irrallisia määritteitä ei ole.

Leimaus

Kaikissa sarjoissa käytetään Emit-leimausjärjestelmää.

Emit-kortin tarkistuslippuja (luiskoja) löytyy lähtöpaikalta.

Järjestäjältä ei voi vuokrata EMIT-kortteja.

Mallirasti

Kilpailukeskuksessa on mallirasti, jonka yhteydessä voi myös tarkistaa Emit-korttinsa toimivuuden nollausleimasimella.

Kielletyt alueet

Kaikki tonttialueet ovat kiellettyjä alueita. Noudattakaa myös varovaisuutta liikkuessanne kartanon herkässä ja arvokkaassa lähiympäristössä.

Viimeinen rasti ja etämaali

Kaikki kilpailijat voivat viimeisellä rastilla leimata joko 100-rastilla tai RR-rastilla.

Kilpailussa käytetään etämaalia, missä kaikki kilpailijat leimaavat. Kilpailijat ohjataan etämaalista toimistolle, missä Emit-tulokset puretaan. HUOM: Kaikkien eli myös keskeyttäneiden kilpailijoiden on käytävä toimiston Emit-nollauspisteen kautta.

Itkumuuri toimiston yhteydessä.

Maali suljetaan klo. 15.00.

Ensiapu

Ensiapuryhmä päivystää kilpailukeskuksessa.

Pelastussuunnitelmat löytyvät kilpailun kotisivuilta sekä kilpailukeskuksessa.

Pysäköinti

Pysäköintialue sijaitsee aivan kilpailukeskuksen yhteydessä. Noudattakaa järjestäjien ohjeita! Pysäköinti on maksuton.

Pesu

Uintimahdollisuus läheisellä uimarannalla, mihin viitoitus kilpailukeskuksesta.  Uimarannalla ei ole valvontaa.

WC:t

Kilpailukeskuksen yhteydessä 8 kpl. WC-tä.

HUOM 1: Lähtöpaikkojen yhteydessä ei ole käymälöitä.

HUOM 2: Ravintolan WC:t ovat vain ravintola-asiakkaiden käytössä.

Kahvio ja ravintola

Kilpailukeskuksen yhteydessä toimiva kartanon kahvila/ravintola palvelee koko päivän aikana. Ravintolassa ei saa käyttää nastakenkiä tai likaisia juoksujalkineita.

Tulokset

Tulokset julkaistaan kilpailun edetessä kotisivullamme: www.ksf.sporttisaitti/com.

Palkintojen jako

Palkinnot jaetaan heti kun kyseisen sarjan palkinnonsaajien tulokset ovat selvillä. Palkintojen määrä ilmoitetaan info-taulussa. Kaikki sarjojen H/D10-14 kilpailijat saavat palkinnon.

Tervetuloa mielenkiintoiselle suunnistuselämykselle upeaan saaristo-ympäristöön!

Kilpailuonnea kaikille toivottaa KIMITO SPORTFÖRENINGin suunnistusjaosto!