Allmänt om tävling

Simtävlingar

Anmälan till simtävling sköter klubben om efter att det diskuterats med simmarna vilka grenar de deltar i. Klubben betalar en start/ simmare och tävling. Tävlingssimmarna betalar själv startavgifterna för flera starter (vanligt pris 8-10€/start) till Dolphins konto före sista anmälningsdagen (meddelas skillt för varje tävling).

KSF dolphins:     FI72 5550 0720 0437 21

Ref.nr (startavg): 20200

Alla tävlingssimmare/föräldrar behöver själva se till/komma överens om skjuts till tävlingen. Det finns en skild watsappgrupp där det delas information om tävling.

På själva tävlingen har vi två på förhand utsedda personer som hjälper tävlingssimmarna att hitta sin heat mm.

Tävlingslicens

Tävlingssimmare behöver skaffa sig en licens för att kunna tävla. Licensen är i kraft från den dag den är betald (tidigast 1.9 varje år) till 31.8 följande år. Licensen finns att få med eller utan försäkring. Licensen kostar ca. 60 euro utan försäkring.

Vi rekommenderar att man tar en med försäkring, alla som tävlar måste ha en försäkring, har man privat försäkring skall man begära utdrag från försäkringsbolaget (årligen) där det skillt framgår att försäkringen täcker även tävlingsverksamhet.

Tävlingslicensen skaffas via länken:

Föräldarna registrerar först sig själva på suomisport, sedan lägger man till underårigt barn. KSF Dolphins tävlar under namnet Kimito sportförening.