Simning

Siltajuoksun järjestäjätiimi vahvistui Kimito Sportföreningin uintijaostolla. KSF Dolphinsissa on mukana monta innokasta uimaria, jotka harjoittelevat yhteistyökumppanimme Kasnäsin kylpylässä

Broloppets arrangörteam stärktes av Kimito Sportförenings simsektion. I KSF Dolphins finns det många ivriga simmare som tränar i Kasnäs badhus som är vår samarbetspartner

Järjestäjät/arrangörerna:

@idrottsforeningen_janteva

@fcboda

@ksfdolphins

#ksfdolphins

#fcboda

#idrottsföreningenjäntevä

#kasnäskylpylä

#kasnäsbad

#visitkasnäs

#broloppet

#siltajuoksu

Broloppet

11.1.2024

Kimito sportförening/simsektionen startar en ny grupp för vinter bad!

Kolla linken KSF Vinterbad

Kimito Sportförening/Simsektionen KSF Dolphins ordnar egen klubbtävling Grötsimmet 2023 i Kasnäs badhus 23.11.2023. Alla KSF Dolphins simmare är automatiskt anmälda till detta evenemang.

Alla simmare deltar i två grenar. Grenarna diskuteras på träningarna före. Meddela tränaren om matallergier (andra än laktosintollerans). Tack, och Välkomna både simmare, syskon, föräldrar osv!

Program:

18:00             Insim

18:20             Tävlingen börjar

19:00            Tomtegröt

KSF Dolphins simträningsläger på Åland

Tidpunkt: 6.-8.10.2023

Packa med till lägret: ID-Bevis, VikingLine-resetillståndet,

Sköna kläder/bytesomgång, även för utomhuslekar/utfärder (kolla vädret), utetossor, innetossor, ”simsandaler”, flera simppare, handdukar, simglasögon, drickaflaska, tvättgrejor.

LÄGERPROGRAM

Fredag 6.10

7:45 Träff vid Viking Line terminalen före check-in

8:15 Check-in och bilarna på båten

08:45 Avresa från Åbo med Viking Line

8:30 Viking Buffet Frukost kl. 08.30 finsk tid

14:10 Ankomst till Mariehamn

14:30 Besök på chipsfabriken Taffel

16:00 Incheckning på hotellet Hotell Pommern (Norragatan 8-10).

Middag serveras direkt (hotellets restaurang) – Husmanskost, sallad, bröd, smör och måltidsdryck.

18 – 20 Träning på Ålands Idrottscenter två banor

21 Vi ordnar eget kvällsmål

22 Tystnad och ingen får snarka heller

Lördag 7.10

8:30-9 Frukost

10-12 Träning på Ålands Idrottscenter två banor

13 Lunch (hotellets restaurang) – Husmanskost, sallad, bröd, smör och måltidsdryck.

18 Middag (ute på stan)

19-21 Kvällsprogram

21 Vi ordnar eget kvällsmål

21:45 Ommöblering i rummen ifall ngn snarkat i Jonnas rum

22 Tystnad

Söndag 8.10

8:30 -9 Frukost

10-12 Träning på Ålands Idrottscenter två banor

13:45 Check-in och bilarna på båten

14:25 Avfärd från Mariehamn med Viking Line

15 Viking buffet Aurora

19:50 Ankomst till Åbo

Deltagaravgift 100€ / deltagare, allt ingår, eventuellt lite fritids-/godispengar kan tas med utöver det. Betalning till KSF Dolphins konto FI72 5550 0720 0437 21, skriv Läger2023 + namn som meddelande. Meddela också ev allergier/specialkost.

ksf
viking
åland
idrottscenter

För att delta i KSF simsektionens verksamhet behöver man vara medlem i Kimito Sportförening r.f. Medlemsavgiften är symbolisk, kolla länken: https://ksf.sporttisaitti.com/foreningen/bli-medlem-i-foreningen/

Anmäl ditt intresse att delta i KSF Dolphins simträningar !

Denna blankett är avsedd för helt nya simmare.
KSF Dolphins ordnar regelbundet simträningar i Kasnäs och Pemar simhall. Genom att fylla i blanketten nedan anmäler du ditt intresse att träna med KSF Dolphins. Fyll i uppgifterna nedan och någon av tränarna kontaktar dej ang. simträningarna. Ifall man har några frågor kan man kontakta någon i simsektionen. Kontaktuppgifter: https://ksf.sporttisaitti.com/simning/kontaktuppgifter/

Simmaren är medlem i Kimito Sportförening r.f
Simmaren är simkunning (Simkunnig 200m varav 50m på rygg)
  • Bilaga till trivselreglerna. Punkt 1 gäller inte träningarna och punkt 10 tolkas som att tränaren är den vuxna (+ eventuella andra vuxna som finns på plats)